Singapore: 1 grote shoppingmall! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van markenjorien - WaarBenJij.nu Singapore: 1 grote shoppingmall! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van markenjorien - WaarBenJij.nu

Singapore: 1 grote shoppingmall!

Door: Mark en Jorien

04 Maart 2006 | Singapore, Singapore

Hallo lieve allemaal,

Van Kuala Lumpur naar Singapore was het 6,5 uur met de bus. We arriveerden ongeveer einde middag en vonden gelukkig vrij snel een Hostel, die er redelijk uit zag. Bleek ff later dat ongeveer de helft ervan gebruikt wordt als soort bordeel, maar goed....!
Wat ons het eerste opviel aan Singapore was dat het er ontzettend schoon is, sterker nog, schoner dan Nederland. Verder reizen er een enorme hoeveelheid hoge gebouwen de grond uit en is alles supermodern en ontwikkeld. Dat is wel effe een groot verschil met Maleisie en helemaal met Thailand zeg!
De eerste dag op pad gegaan met de metro (die evenals de rest ook supermodern is met flatscreen en al) naar het Colonial District. Dit zag er mooi uit met al die oude, stijlvolle, Engelse gebouwen. Er loopt 1 rivier door Singapore, die ook door dit deel van de stad loopt, waar langs zich er een hele rij gezellige pubs en restaurantjes hebben gevestigd. Erg gaaf gezicht.
's Middags in een door ons zogenaamde 'vreetschuur' geluncht. Dit is een grote hal met 20 verschillende afhaalkraampjes met eten uit div. landen. Dus voor ieder wat wils! (zie ook foto).

De tweede dag dachten we een leuke dag door te brengen op het eilandje Sentosa. Wat een tegenvaller was dit zeg! Het hele eiland was volgebouwd met alleen maar toeristen-dingen. Er was niets origineels te vinden, zelfs de 'natuur' was kunstmatig. Daarbij kwam ook nog dat alle bezienswaardigheden behoorlijk prijzig waren. Die lui zijn echt volledig krankzinnig! We hebben er dan ook om precies te zijn 15 minuten doorgebracht en zijn toen rechtsomkeert gegaan.

We zijn natuurlijk ook nog een dagje wezen shoppen. Daar kan je gewoon niet omheen met al die shoppingmalls. En we moesten toch ook op pad voor een nieuwe batterij voor de I-pod (helaas, wandie wasnie goekoop).
Er is 1 lange winkelstraat die door het centrum loopt, waar echt werkelijk tientallen malls zijn gevestigd. De een nog groter en luxer dan de ander. We hebben onze ogen uitgekeken.
Natuurlijk was er ook een shoppingmall met alleen maar electronica (wat in Singapore spotgoedkoop is). Mark heeft daar echt kwijlend rondgelopen en we hebben zelfs nog overwogen om een nieuwe camera te kopen, want de kans om die zo goedkoop te kopen krijg je immers niet snel meer.... Maar we hebben de verleiding weerstaan en het -heel verstandig vonden wij van onszelf- toch maar NIET gedaan (....)

Verder hebben we een avond doorgebracht met Sheryl, een meisje die we in Khao Lak hebben leren kennen en in SP woont. We waren in totaal met zijn vijven en zijn eerst een hapje gaan eten. We zeiden nadrukkelijk dat we low budget wilden eten, maar wel lokaal eten. Dat vond Sheryl goed en zij zou wel effe bestellen. We zaten op een weg die was omgebouwd tot 1 groot terras met tientallen eetkraampjes eromheen. Van elk kraampje komen ze dan langs je tafel met hun kaart en kan je bestellen of niet. Binnen een mum van tijd stonden er ongeveer tien gerechten op tafel. Het een nog lekkerder dan het ander. We dachten allebei hetzelfde; dit wordt wel een duur grapje, maar ach, voor 1 keertje... Mochten we gewoon helemaal niets betalen van hun! Ook niet toen we daarna nog bier gingen drinken aan de rivier. Dat heeft ze wel wat duiten gekost, want SP is niet goedkoop! Heel lief dus en voor ons een luxe, maar vooral ook supergezellige avond. (Helaas kwam je tip van die Singapore Sling net te laat, Carola!)

Verder nog een dag door het zogenaamde Little India gewandeld via een wandelroute. Hele leuke dingen gezien en vooral die huisjes zien er geweldig uit met al die kleuren en geveltjes.

Dit was zo'n beetje onze tijd in Singapore. Bijzondere, indrukwekkende stad en erg leuk om daar een paar dagen rond te banjeren.

Wat echter minder leuk was, was dat Jorien de laatste dag in Kuala Lumpur bultjes op haar arm ontdekte. We dachten in eerste instantie dat het een soort allergische reactie was op wasmiddel of zo. Echter, twee dagen later zat ze helemaal onder de bulten, die jeukten als de pest. Mark kreeg er ook last van op zijn beurt en ook hij zat binnen de kortste keren onder de rode bulten. Het leek wel een 1 of andere besmettelijke ziekte en het zag er niet uit! Het bleken beten te zijn van bedbugs, die we hadden opgelopen in het ranzige guesthouse in KL.
het heeft ongeveer een week geduurd voordat we er weer een beetje normaal uit zagen.... Dat hebben we dus ook weer gehad en hopen er nooit meer mee te maken te krijgen!

Na KL zijn we naar Tawau in Borneo (Maleisie) gevlogen om daar te gaan duiken op de Sipadan Islands. We keken allebei uit naar een paar dagen relaxen aan het strand, want daar waren we wel aan toe na die drukke steden. Helaas pakte dit iets anders uit. Hoe? Dat vertellen we weer in ons volgende verslag!

Tot snel iig. Dikke kus van ons

P.s. Genieten doen we zeker mensen, met volle teugen! Dit is nl. allemaal zo geweldig en indrukwekkend dat je wel moet genieten...!

• 04 Maart 2006 - 07:32

Carola:

Zo leuk om jullie verhalen weer te lezen, vooral omdat er zoveel dingen mij bekend voorkomen. Behalve die bedbugs dan ... :)
    Groeten vanuit een winters (wit!) Poeldijk !

• 05 Maart 2006 - 18:01

Pa En Ma:

Wat leuk om zo veel mee te maken en dat jullie ons op de hoogte houden. We kijken er elke weer naar uit.Onze Thailand-story hebben we inmiddels al heel wat keren verteld en zodoende blijven we genieten.Jammer van alle ongedierte en de bultjes. Gelukkig kleine ongemakken en de rest is genieten. Ga zo door, liefs van ons.

• 06 Maart 2006 - 00:23

Oma En Wim:

Lieverds, Singapore brengt ons weer naar onze reis destijds. Borneo wordt nieuw voor ons. Zien met spanning uit naar 't vervolg. Groetjes vanons beidjes (alles O.K.met ons) uit het koude Halsteren.