grote halen niet snel thuis! - Reisverslag uit Townsville, Australië van markenjorien - WaarBenJij.nu grote halen niet snel thuis! - Reisverslag uit Townsville, Australië van markenjorien - WaarBenJij.nu

grote halen niet snel thuis!

Door: Mark en Jorien

06 Juni 2006 | Australië, Townsville

Hallo lieve lezers,

Hier weer eens een verslagje van die twee in Australie. De reden dat we nu een tijdje niks meer hebben geschreven is dat we eigenlijk veel hebben gereden, mede door de vele regen. En regen is nu niet echt top als je langs de kust aan het reizen bent en daar ook het meest te zien is. We zijn in ruim drie weken van Brisbane naar Townsville gereden en dat zijn hbehoorlijk wat kilometertjes. Des al niet te min wel heeeeel veel leuke dingen gedaan en gezien. Niets kan onze pret drukken!

Dag 30:
Ons (vorig) reisverslag gemaakt in Brisbane en doorgereden naar Beerwah om daar te camperen.

Dag 31:
Naar Noosa Heads gereden. Onderweg langs de Glass House Mountains gereden, die helaas door de grauwe lucht niet geweldig uit de verf kwamen. In Noosa Heads aangekomen, regende het pijpenstelen helaas. Hebben toen ons reisverlag afgemaakt en ons gesetteld op een camping. Zeiltje gespannen, lampje aan, wijntje erbij en dobbelen maar!

Dag 32:
‘s Ochtends door Noosa Heads geslenterd. Wat een schattig kustplaatsje was dat zeg. Vervolgens door naar Rainbow Beach. Daar hadden we echt een geweldige camping aan het strand, bijna op het strand. Begong helaas al snel regenen, maar ondanks dat wel gevierd dat we deze dag precies een half jaar op reis waren!!!!

Dag 33:
Volgens de ranger zou het over een paar dagen weer gaan regenen, dus besloten we om vanmiddag direct een 4WD te gaan regelen om naar Fraser Island te gaan. Bij het verhuurbedrijf kwamen we er achter dat een gedeelde tour met meerdere mensen toch veel goedkoper was en daardom gingen we in een grote 4WD met 6 anderen. Einde middag hadden we een breefing, wat dodelijk eenvoudig was. Daarna boodschappen doen, waarbij de drank rijkelijk werd ingeslagen.

Dag 34:
‘s Ochtends vroeg op. Vlak voor vertrek kroop er een joekel van een spin onze bus in (in het ventilatierooster!). We wilden eigenlijk de bus niet in,maar we moesten! Uiteindelijk nooit meer gezien. Dus toch maar op pad om de auto op te halen en na een korte overtocht begon het avontuur. Helaas waren de weergoden ons niet goed gezind en hadden we alle dagen veel regen. Mark had veel zin om te rijden dus nam plaats achter het stuur. Geweldig om het de auto vlak langs de zee te rijden over het strand. Onze 1e plek om te bezichtigen was Lake Boomanjin. Dit is een groot meer waar veel Tea Tree bomen staan. Deze hebben een helende werking. Jorien en nog een aantal diehards zijn gaan zwemmen in de regen. Daarna zijn we doorgereden naar Lake Birrabeen. Dit is echt supermooi. Gelukkig kwam de zon ff buurten. Het zand is extreem wit en zo fijn dat je je tanden ermee kan poetsen en je sieraden kan polijsten. Daarna zijn we naar onze campingground gegaan en tussen de regen door dronken geworden met de Ieren in ons gezelschap.

Dag 35:
Eigenlijk wilden we zonsopgang gaan bekijken bij Lake McKenzie maar het regende pijpenstelen en we zijn daarom blijven liggen. Later toen het droog was zijn we wel gegaan. Erg mooi maar niet mooier dan Lake Birrabeen. Daarna zijn we naar Eli Creek gegaan. Dit is een beekje met drinkbaar water en de zandbodem is wit en zwart. Erg bizar en mooi. Het zwart lijkt net rotsen. Voorts naar Maheno’wreck wat mooi eland betekent. Erg ironisch voor een gestand schip. Toen naar de Pinnacles. Dit zijn 72 kleuren zand/rots in een. Erg mooi maar regen……….. Daarna naar onze camping op het strand. Het weer was echter te ruw en dhaarom zijn we terug gegaan naar de camping van de nacht daarvoor.

Dag 36:
Op deze dag zijn we naar Lake Wabby gegaan. Dit groene meer heeft 60 meter hoge duinen rondom. Hier hebben we geprobeerd te bodyboarden van de duinen af maar het zand was nat….Het begon weer te regenen en we zijn toen naar het vaste land gegaan. Fraser is erg mooi maar bij goed weer veel mooier….

Dag 37:
Vroeg vertrokken naar Agnes Water en gelukkig werd het weer beter. We stonden op een camping aan het strand. Erg relaxed.

Dag 38 en 39:
Deze dagen hebben we lekker op het strand gelegen en niets gedaan! (geen commentaar……)

Dag 40:
Om 5.45 uur opgestaan om zonsondergang te fotograferen maar de zon was er niet en de acuu van de auto was leeg…. Shit! Onze lieve (ahum) Duitse buren ingeschakeld om ons te helpen. Toen zijn we naar Rockhampton gereden. Jorien had een geweldige route uittgestippeld voor 3 dgn waarvan we er 1 hebben gedaan. Alles was te duur of te nat. Toen zijn we naar naar een bushcamping gegaan maar daar werden we helemaal gek van de muggen en zijn we naar 1 uur vertrokken. Toen naar een camping aan het strand gegaan zodat we geen muggen hadden.

Dag 41:
Eerst ff de was doen. Dit helpt over het algemeen zeer weinig en we hebben al meerdere keren een viezer resultaat gehad dan voordat het erin ging. Klote. Mark heeft nog wat aan de bus gekloot. Dat is een soort nieuwe heb geworden. (maar ook nodig).

Dag 42:
Ons plan om naar de Back Table land NP te gaan verregende en dus ff goed tuffen naar het noorden voor het goede weer. Bij MacKay is vonden we Kinchiant Dam met een schitterend stuwmeer. Onze van stond letterlijk 2 meter van het meer en er was nagenoeg niemand. Het weer was hier heerlijk en de zonsondergang was magnifiek. Toevallig belden Sabrina en Marion (zus van Jorien) alletwee en Jorien was helemaal in der nopjes.

Dag 43:
Heerlijk niets gedaan bij het meer. Inmiddels kwamen Roel en Ilse (die we al hadden ontmoet in het Nightcap NP) ons opzoeken en zij hadden een 6e dobbelsteen gekocht voor ons. (Pa en Ma van Mark weten wat we bedoelen). Het was (en is nog steeds) erg leuk om elkaar weer te zien.

Dag 44:
Weer een ochtend geen reet gedaan. Ook Roel en Ilse hebben er weinig moeite mee. ‘s Middags naar Finch Haten Gorge gereden. Dat was leuk want we moesten echt door de beek met de auto’s. We stonden op de Platypus Bush camping om het vogelbekdier te gaan bekijken de volgende ochtend. Verder lekker gerelaxed.

Dag 45:
‘s Ochtends in het donker opgestaan om bij zonsopgang de Platypus te kunnen gaan bekijken. Volgens ons had ie echter een dag vrij want we hebben hem echt niet gezien. Daarna zijn we 2 wandelingen gaan maken langs de Gorge. Deze waren erg mooi en de watervallen kwamen zo uit de folder. Na de lunch zijn we naar Eungella NP gereden. Dit is een van de mooiste NP’s van Queensland. Een superstijle bergweg bracht ons naar het NP, waar het direct een stukje frisser was dan in het dal.

Dag 46:
We hebben 2 wandelingen door dit NP gemaakt. Hier was ook een Platypus lookout en jawel hoor: hier zaten er 2! Deze beestjes zijn in het wild erg moeilijk te spotten maar deze zijn wel gewend aan pottenkijkers. Ze zijn veel kleiner dan we dachten. Slechts een cm of 30 of zo. Wel er leuk om ze te zien. Verder zaten er heel veel Kakatoes en Kookabura’s. Die zie je veel vaker, maar dit waren er veel! We zijn daarna doorgereden naar MacKay om vervolgens de dag erna weer verder te rijden.

Dag 47:
Doorgereden naar Capes Hillsborough NP. Het regende helaas weer. We hadden een schitterende camping aan het strand. Dus maar snel ons campement opgezet en een zonnedansje gedaan.

Dag 48+49:
Ons dansje had geholpen en we hebben 2 dagen op het strand gelegen. Het was heerlijk rustig en de water in de baai was zo strak als een spiegel.

Dag 50:
We zijn gereden naar Airlie Beach. Dit is de vertrekplaats om naar de Whitsunday Islands te gaan.

Dag 51:
Jorien en Ilse hebben zich georienteerd voor een zeil 3daagse en Mark en Roel zijn wat auto onderhoud gaan doen. ‘s Middags hebben we een trip geboekt voor de volgende dag. De zeilboot was een Swan 65 (voor de liefhebbers) die we met 2 bemanningsleden en nog 4 anderen gingen delen.

Dag 52+53+54:
Alle dagen supermooi weer. De eerste dag hadden we weinig wind en dus gemotord. Heerlijk gezond op Whithaven beach. Dit is echt paradijs. Zo wit mooi strand en turquose water. Daarna gevaren naar een eilandje voor een lookout met zonsondergang. ‘s Avonds gedronken en gedobbeld met het hele gezelschap. De volgende ochtend gesnorkeld (alles ligt in de Great Barrier Reef). Daarna gezeild en weer gesnorkeld. Deze plek was veel mooier en we zagen o.a. een Humphead Napoleon Wrasse en Napoleon Fish (dit zijn de joekels onder de tropische vissen. De volgende ochtend weer gesnorkeld op een nog moooiere spot. We hadden ook de mogelijkheid om te duiken maar dat was erg duur en het zicht was redelijk matig dus we besloten om het niet te doen. Indrukken genoeg met het snorkelen. Misschien later nog duiken als het iets goedkoper kan. De wind wat inmiddels rond de 5/6 Beaufort. Zeilen dus! Dat was echt super spektaculair. Zeker in zo’n mooi schip. Bij het volgende eilandje was alles weer paradijselijk. Ff gechillend en rondgelopen. Daarna een paar uur zeilen terug naar de haven. Heerlijk met die weersomstandigheden. We hebben uitgerekend dat we nog maar 500 jaar moeten sparen voordat we ook zo’n boot kunnen kopen. Dus er is hoop! Al met al een super trip.

Dag 55:
We zijn nu in Townsville. En gaan de komende dagen richting Mission Beach.

Met onze vrienden is alles nog steeds supergezellig en we lachen ons rot de hele dag.
We hebben besloten om ons reisplan aan te passen. I.p.v. via het centrum van Ozzie te rijden en naar Tasmanie te gaan, gaan we heel Ozzie rondrijden! We hebben zoveel moois en goeds gelezen en gehoord over West Ozzie, en Tassie is eigenlijk nog te koud in het voorjaar (aug/sep). Maar goed, onze plannen zijn flexibel dus we zien alles wel!

We hebben iig de tijd van ons leven. Australie is fantastisch. Tot snel. Liefs van ons

• 06 Juni 2006 - 08:06

Majed&Ans:

Hoi lieffie's. Alweer een half jaar op pad? Bijna ongelooflijk! Super dat jullie, ondanks de regen, toch zoveel kunnen zien en doen. Blijf genieten, ook van elkaar. Kusjes.

• 06 Juni 2006 - 08:19

Rob:

Toppie, schitterende reis & mooie foto's, van jullie en natuur. Mark, die onderkin moet je 'ns wegtrainen, geen gezicht op jouw leeftijd- ha-ha-ha.

Liefs van ons allen!
    Rob.

• 06 Juni 2006 - 11:12

Jos:

Tjonge, wat een beleefenissen allemaal. Ik merk dat het jullie goed gaat. Geweldig; Natuur, lol en ..........drank. Vooral vaak drank geloof ik. Goed dat je alles opschrijft !!!

• 07 Juni 2006 - 08:23

Pa En Ma:

Hallo levensgenieters, het lijkt allemaal wel een droom: je gelooft je ogen haast niet, wat een prachtige natuur.(we hebben h.e.e.a. bekeken op het "wereld wijde web"). Wat een mooie foto's en dan die spierwitte stranden,dan heb je wel een goede zonnebril nodig. Wat een geweldig zeilschip. (Je weet nooit welke baan jullie nog eens krijgen , om zoiets aan te schaffen).Blijf genieten en tot bellens, veel liefs en dikke kus van pa en ma.

• 07 Juni 2006 - 18:25

Ska:

Wat een ontzettend mooie foto's weer!! Jammer van de regen, maar julle zoeken gewoon de zon weer op lees ik. Nog heel veel plezier daar en geniet ervan. Groetjes

• 09 Juni 2006 - 18:44

Marten Korndorffer:

Hallo daar, Bijzonder mooi zeg en voor het eerst dat ik wat dingen herken! Wij vertrekken zondag voor een maandje USA, maar ja.......dat haalt het niet bij jullie avontuur. Nog heel veel plezier! Groeten, Marten

• 11 Juni 2006 - 09:01

Vincent En Chantal:

Lieve Mark en Jorien,

Onze eerste dag thuis. Het voelt geweldig.We hebben erg genoten van onze reis. Jullie foto's zijn prachtig en de duikfoto's van jullie willen super graag hebben. We blijven jullie volgen op jullie log en geniet van iedere dag. We reserveren vast een baan bij bowlingworld scheveningen! Veel geluk!!

Dikke kus!!!!!!!!1